HAHAHA ÄGER

NISSE BESTÄMDE VAD DEN SKULLE HANDLA OM, OCH SÅNT, DET ÄR DÄRFÖR DEN ÄR SOM DEN ÄR.

Jag hade precis tagit på mig mina snyggaste kläder, sminkat mig och fixat håret. Jag hade tänkt gå på fest ikväll för att jag visste att Adam skulle vara där. Adam är min bästa väns pojkvän, och hon har ingen aning om att jag är hemligt förälskad i honom. Jag skulle precis ta på mig skorna när telefonen ringde. Det var mamma som sa till mig att inte glömma av att ta med mobilen.

-Klart jag inte glömmer ta med mobilen.

Sa jag argt. Jag hatade när hon behandlade mig som ett litet barn.

Jag tog på mig skorna och gick och mötte Karin. Karin var en bra vän till mig, som alltid var redo för att gå på fest.


- Gud! Jag är så taggad! Hoppas det finns många snygga killar bara.
Sa Karin glatt.

När vi kom till festen var det en hel del folk. Det var Alfreds fest, och alla visste att han alltid bjöd in alla möjliga folk. Jag såg mig omkring och fick syn på Adam och Sara. Sara är min bästa vän och vi har varit vänner sedan dagis. Men när jag kollade på Adam och Sara var det inga kramar och pussar som det brukar vara, dom stod och skrek på varandra.

Sara kom mot mig.
- Vad är det som har hänt?!
Frågade jag oroligt.

-Adam är ett sådant svin! Jag klarar inte av att vara i hans närhet just nu. Jag drar hem.

Jag kollade efter henne en lång stund, när jag helt plötsligt känner att någon lägger sin hand på min axel, och jag vänder mig om, och där står Adam.

-Hej Paulina!
Säger han glatt.

Jag kände hur värmen spred sig i kroppen.

-Hej Adam! Vad var det som hände med Sara?
Frågade jag och hoppades att jag inte skulle låta allt för nyfiken.

- Hon har varit otrogen.

När han sa den där meningen kändes det som om allt vändes upp och ner. Sara var den snällaste personen som fanns, hon skulle aldrig kunna såra någon på det viset.

- Du skämtar med mig?
Sa jag, och anade att jag lät väldigt förvånad.

-Nej tyvärr inte. Hon berättade att hon hade känslor för den andra killen, som råkar vara en av mina närmaste vänner. Men vem fan bryr sig, jag har inte älskat henne på ett jävligt bra tag ändå.

-Vad menar du?
Frågade jag.

Ända sedan du tappade dina böcker på skolgården för några veckor sedan, har jag inte kunnat sluta kolla på dig. Jag har försökt intala mig att jag bara inbillar mig, och att jag bara tycker att du är söt, men det är något annat. Jag vet inte vad det är, men jag dras till dig Paulina.

När han sa det spred sig lyckan i mig, och det var som om att det bara var jag och Adam på hela festen.

-Menar du verkligen det?
Frågade jag och kände hur hjärtat bultade.

- Ja, klart jag menar det. Jag berättade det för Sara, och hon blev faktiskt glad över det. Just nu är hon sur på mig bara för att jag råkade spilla en drink på henne, men hon ville verkligen att jag skulle snacka med dig. Paulina, du är allt jag ser, och jag undrar om du känner samma sak för mig?

Stunden var inne... Jag skulle bli tillsammans med Adam.

- Adam, du är den personen mitt hjärta slår för.

Kommentarer

Leave som cute:

Name:
Remember you?

E-post: (Only I can see it)

URL or Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0