Om mig.

Jag är då en tjej som föddes på varbergs sjukhus 21 mars 1995. Som bebis grät jag ofta och ville hela tiden vara hos mamma, men med åren har jag blivit pappas flicka mer och mer.
När jag var 3-4 år fick jag en astma-attack och fick åka ambulans till halmstadssjukhus. Allt jag kommer ihåg var att jag verkligen inte ville ligga ner i ambulansen och att jag spydde hela tiden. Inga trevliga minnen precis.

Jag har 4 syskon. Tobias 32 (snart 11/12) , Johanna 30, Sara 25 och Emil 14. Som ni sker skiljer det mycket i åldrarna, men det är för att vi bara har samma mamma och hon fick dom när hon var väldigt ung.
jag är den som är "lugnast" av alla barn. Jag dricker inte, röker inte, eller något åt det hållet. Jag vet att mina äldre syskon och föräldrar är väldigt glada över det, men jag är även den som är mest bortskämd.

Viktigast i mitt liv är familjen och vännerna. Jag är oftast med min bästavän Tilda som jag lärde känna i 3-5. Då var vi inte så ofta, men vi hade kul även då. När vi började 6an så förstod jag verkligen att hon skulle vara en vän för livet. Vi har glidit ifrån varandra några gånger, men vi hittar alltid tillbaks till varandra, och det är något av det viktigaste med vänner enligt mig. Man ska kunna hitta tillbaks till varandra.

Jag red i flera år, och var så himla lycklig när jag red. Sen stängde ridskolan jag red på ner, och jag och Ff började ta privatlektioner hos Barbro. Tyvärr höll inte det i längden... Men nu i januari ska jag rida en häst i 3 veckor. 2 gånger/vecka. Jag ser verkligen fram emot det, för det är så himla häftigt att rida. Att liksom veta att man styr ett djur som är så mycket större och starkare än dig själv. Folk som inte rider förstår inte riktigt den känslan, men den är verkligen skit häftig! Man lär sig även att ta ansvar när man rider eftersom man inte längre bara behöver ta hand om sig själv.

Julafton har alltid varit min favorit dag. Jag antar att det är för att alla är så glada då, och man har så himla mysigt tillsammans. Julklappar är ingenting viktigt för mig, men jag tycker att det är jätte mysigt att sitta och öppna dom på kvällen.

När jag var liten var jag mycket med Anna, Emma och Johanna. Vi har gjort mycket idiotiskt tillsammans. Vi har åkt inlines bakom en moppe (med rep), cyklat rakt in i såna där hinder och skadat oss ganska mycket. Men det var kul! Det är tre personer jag nog alltid kommer ha i mitt liv. Det känns verkligen tryggt att veta att dom alltid finns där, även om dom inte alltid är dom man vill berätta allt för eftersom dom kan mobbas för det. Men när dom förstår att man verkligen är allvarlig så är dom tre jätte bra personer att snacka med.

Jag är en ganska glad person. Jag skrattar åt mycket, men blir jag på något sätt sårad så mår jag sjukt dåligt pga det. Jag har väldigt svårt för att släppa saker. Folk brukar säga att jag är en bra lyssnare, och att dom litar på mig, vilket känns jävligt bra. Nathalie sa "Det ni två är bäst på är att göra folk glada" till mig och Tilda idag, och jag blir alltid jätte glad när folk säger snälla saker till mig. Jag blir gladare om någon säger "jag tycker om dig" än om någon säger "du är söt" för jag har ganska dåligt självförtroende så jag tar ändå åt mig speciellt mycket utav det. tyvärr!

Kommentarer

Leave som cute:

Name:
Remember you?

E-post: (Only I can see it)

URL or Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0