skoooolan ! :D

dagen har varit toppen faktiskt :D

första passet hade vi teknik. jag coffe johan john kalle och oscar ägde. de e allt jag kan säga!
sen hade jag författarskola. jag har nog aldrig fått så mkt beröm av nisse :$ .. man skulle skriva en dikt med vissa ord han gav oss på papper, dikten kommer!
sen hade jag idrott. BRA JOBBAT SAINAB! vi äger på att dansa ! ;)
sen hade jag matte ute. jag å tilda gjorde olika figurer och spelade något spel eller något. det va faktiskt kul! :)

Jag har en dröm. En dröm där jag flyger.
Ingenting kan krossa mig.
Mina vingar är vackra! Jag är som en fågel!
Jag kallar dom mina fågelvingar.
Då händer det ofattbara.
Jag flyger ner i stupet. Det är något som jagar mig!
Jag måste härifrån.
Mina drömmar håller på att krossa mig.
Jag flyger över världen med något bakom mig.
Ett mörker som försöker få mig att falla.
Falla ner till den kalla jord jag en gång levde på.
Nej det går inte!
Det hotar med att omsluta mig med mörker.
Klotet av ångest att jag började flyga kommer som en filt runt om mig.
Jag måste fly.
Det blir högt och hisnande.  
Jag kommer undan. Det är vad jag måste.
Mina vingar måste rädda mig.
Detta är min dröm det måste dem! Mitt liv är i mina fågelvingars händer.
Kommer jag klara mig?
Drömmen har gått över till verklighet .
Frågan om ifall jag kommer klara mig har nu ställts för många gånger.
Det är över.

dikten!

Kommentarer
Postat av: Zara

jag älskar dig å dina dikter :$ <3

2009-09-25 @ 15:17:14
Postat av: Robin

sjukt bra dikt :o <3

2009-09-25 @ 18:24:59
URL: http://robbii.blogg.se/
Postat av: john !!!???

HAR DU GJORT DEN DIKTEN????!!!! den e jue fasen helt... otrolig!...HELT otrolig :o!!! du ska bli poet 8D

2009-09-26 @ 09:05:57

Leave som cute:

Name:
Remember you?

E-post: (Only I can see it)

URL or Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0