julen..

Jag vet att vissa av er tycker att det är jobbigt att läsa långa inlägg om vad jag tycker om julen.. Men julen för mig är ganska viktig.
Jag längtar tills när man går ute och ser att alla har satt upp ljusslingor i alla möjliga färger!
Vit, blå, grön, röd, alla färger! det är otroligt vackert.
Kommer ni ihåg när man längtade efter att klä granen varje år när man var liten? när man satte upp alla kulor..
och när mamma eller pappa satte upp stjärnan på toppen..
kommer ni ihåg när den första snön kom på året ? man skrek DET SNÖAR! Man sprang ut och försökte göra snögubbar och snöänglar.. Nästa dag ringde man alla kompisar å åkte pulka.
kommer ni ihåg den tiden?
Om det skulle börja snöa imorgon skulle jag sagt "det snöar!!" å låtit glad. Men inte gjort några snögubbar eller snöänglar.. eller jo kanske! Men inte direkt, jag hade väntat tills snön hade blivit mer..
Jag tycker det är sjukt vackert när det är snö på träden.. När jag gick i 4an kommer jag ihåg att jag tyckte att det såg ut som i Narnia! haha!
Nu vill jag att man sätter upp alla tomtar, bakar pepparkakor, tar in granen och klär den..
Jag vill att man ska lägga paketen under..
Jag vill att hela familjen ska sitta runt bordet och äta julmat! Jag vill att alla ska vara glada.
Jag vill att det ska vara jul!


Kommentarer

Leave som cute:

Name:
Remember you?

E-post: (Only I can see it)

URL or Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0